برای نصب هونیاک بر روی گوشی خود اینجا کلیک کنید !

بهینه سازی سایت یا سئو

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به مجموعه‌ای از روش‌ها و فنون اشاره دارد که برای بهبود رتبه‌بندی ویدیوها، وبسایت‌ها و صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌شود. هدف اصلی سئو، افزایش ویدیوها و صفحات وب در جستجوهای طبیعی (غیرپرداختی) موتورهای جستجو مانند گوگل است.

عومال موثر در راهکارهای سئو

سئو شامل بررسی و بهینه‌سازی عوامل مختلفی است که موثر بر رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو هستند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. کلمات کلیدی: شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وبسایت به منظور جذب ترافیک هدفمند و افزایش رتبه در نتایج جستجو.
  2. ساختار وبسایت: آماده‌سازی وبسایت با استفاده از ساختار مناسبی که به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوا را به راحتی فهمیده و شاخصه کنند.
  3. محتوا: ارائه محتوای ارزشمند، با کیفیت و منحصربه‌فرد که به مشتریان هدف کمک کند و نیازهای آنها را برطرف کند.
  4. بهینه‌سازی عناصر صفحه: بهینه‌سازی عناصر صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، URL، عنوان‌های بخش‌ها (H1, H2 و غیره) و تگ‌های تصویر برای جلب توجه موتورهای جستجو و کاربران.
  5. ارتباطات خارجی: ایجاد لینک‌های ورودی (بک‌لینک) از سایت‌های دیگر با ارتباطات خارجی مناسب و به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش اعتبار و رتبه وبسایت.
  6. تجربه کاربری: بهبود تجربه کاربری وبسایت با استفاده از طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگیری سریع صفحات و دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز.

سئو به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود را بهبود داده و در نتایج جستجوی طبیعی بالاتر ظاهر شوید. این در نتیجه، ترافیک وبسایت شما را افزایش می‌دهد و امکان دسترسی به مخاطبان هدف و افزایش فروش و موفقیت کسب‌وکار شما را فراهم می‌کند.

به طور کلی هر وب سایت به گونه ای طراحی می گردد که مقاصد صاحبان خودرا در نهایت دقت به انجام رساند . مانند فروش کالا ، ارائه اخبار ، نمایش مطالب گوناگون ، نمایش فیلمهاو موسیقی ها و عمده مطالب دیگر . در این راستا باید توجه داشت که بیشتر مخاطبین از طریق موتورهای جستجو مطالب مورد نظر را مورد مطالعه قرار می دهند که البته در این بین سایتهایی که بیشتر با نکات ساختاری مورد توجه موتورهای جستجو منطبق باشند از شانس بالاتری برخوردار خواهند بود . به بهینه سازی و دوباره سازی یک وب سایت برای قرار گیری در رده های بالای نتایج موتور جستجو سئو می گویند .

برهمین اساس سیستم مدیریت محتوا آناهید برای کسب امتیازیات بالاتر در موتورهای جستجو به صورت دوره ای براساس آخرین تغییرات بهینه سازی می گردد . تیم طراحی همواره سایتهای ارائه شده را کنترل و نتایج حاصله را مورد بازبینی قرار می دهد . 

یکی از موارد مهم در کنترل موقعیت سایت در موتورهای جستجو ، نرم افزار Google Web Master می باشد که به صورت تفصیلی وضعیت قرار گیری مطالب در جستجوها  را نشان می دهد .

در این صفحه نشان داده شده است که چگونه کاربران گوگل موارد جستجو شده را به ترتیب دفعات نمایش ، کلیک ها ، رتبه قرار گیری در صفحه درصد کلیک در دفعات بازدید و ... نمایش داده می شود . به طور کلی نقاط ضعف و قوت ساختار وب سایت مورد مطالعه قرار می گیرد .در آینده با مقاله ای به صورت اجمالی این نرم افزار حیاتی در بخش بهینه سازی سایت مورد مطالع قرار می دهیم .

نکات مهم در فرآیند سئو

به منظور دریافت نمره مناسب از موتور جستجوی گوگل حتما باید استاندارد های گوگل در ساختار وب سایت شما از اولین صفحه تا صفحه مقالات شما به درستی به بکار رفته باشد. وب سایتی که دارای ساختار مناسب نیست هرچه محتوا سئو و بهینه باشد به دلیل عملکرد ضعیف نرم افزار وب سایت شما نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود. در بسیاری از موارد سایت ها بدلیل کند بودن یا کندی در پاسخگویی به درخواست ها دارای نمرات بسیار پایین در سئو می باشند. در ابتدایی ترین حالت وب سایت شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. هاست با پورت اینترنت مناسب و قدرت پردازشی بالا 
  2. فریموورک ،نرم افزار یا هر گونه طراحی و ساختار مناسب! برای مثال اگر ووردپرس می باشد باید عملکرد سایت صحیح یا در صورت استفاده از دیگر نرم افزار ها به روز بوده و عملکر صحیح داشته باشند! (به منظور شناسایی این وضعیت حتما از یک متخصص کمک بگیرید!) 
  3. عنوان مناسب برای کلمات کیلیدی شما
  4.  حجم محتوای مناسب و رعایت اصول نگارش سئو این چهار اصل ابتدایی ترین اصول سئو بوده و با بررسی آنها میتوان سئو یک سایت را به صورت سطحی بررسی نمود.

سوالات متداول :
پس از بهینه سازی محتوای صفحات وب تا ثبت این تغییرات در موتور جستوجوی گوگل از یک ماه تا شش ماه زمان لازم است. با توجه به عملکرد وب سایت مدت زمان این تغییرات می تواند وابسته به اعتبار سایت از گوگل باشد. به منظور مشاوره بیشتر می توانید با ما تماس حاصل نمایید.
هزینه سئو هر وب سایت متناسب با سختی کلمات کیلیدی آن وب سایت و حجم محتوای لازم برای این کلمات کیلیدی است. سختی کلمات خود را می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل و یا استفاده از ترندز گوگل (GOOGLE TRENDS) تشخیص دهید. برای آگاهی از وضعیت سئو سایت خود و آگاهی از هزینه های سئو با شماره 02177523550 تماس حاصل نمایید.
باید در جواب این سوال بگوییم خیر! زیرا همیشه رقبای شما در حال تلاش هستند تا جایگاه شما را در جستجوهای گوگل بگیرند. بروز رسانی مستمر و زمان بندی شده و استفاده صحیح از وب سایت برای تعامل با کاربران کمک فراوانی به تثبیت جایگاه شما خواهد نمود! به مراتب رخ داده است که وب سایت هایی طراحی شده و پس از کسب جایگاه مناسب رها شده و پس گذشت زمانی (بیش از یکسال) جایگاه خود را از دست داده اند.
بله! بسیار زیاد! برای سایت های بزرگ و یا استارت آپی یا فروشگاه اینترنتی یا برای تعامل با کاربران به شما پیشنهاد می کنیم حتما از سی ام اس های اختصاصی استفاده نموده و از وورد پرس یا نرم افزار های عمومی جدا خودداری نمایید زیرا پس صرف هزینه فراوان نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد! و مجبور خواهید بود که این مسیر را مجدد طی نمایید.


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
7 + 4 = ?